راهنمای خرید لوازم یدکی

بهترین و ارزان ترین برندهای لنت ترمز خودروهای چینی

بهترین و ارزان ترین برندهای لنت ترمز خودروهای چینی

بدون شک لنت ترمز هم از لحاظ ایمنی و هم از نظر رانندگی راحت و بدون دغدغه یکی از مهمترین قطعات مصرفی خودرو هست که حتماً باید به موقع عوض بشه تا از یه خرج سنگین به ما جلوگیری کنه.بهترین و ارزان ترین برندهای لنت ترمز خودروهای چینی معمولاً قطعات گرون قیمتی محسوب نمیشن ولی دیر عوض کردن اونها باعث خرابی دیسک چرخ و ضررهای سنگین به ما میشه.

تو این مقاله خاص می خوام دو مارک لنت ترمز کاملا ایرانی و مناسب برای خودروهای چینی رو بهتون معرفی کنم که به گفته مصرف کننده ها و تعمیرکاران عملکرد بسیار خوبی رو داره و قیمتش هم بسیار مناسبه. شاید شما هم تعجب کنید که لنت ترمز ها ایرانی هستند با اینکه اسم اون ها انگلیسی انتخاب شده.

همه چین یدکی های عزیز میدونند لنت ترمز چی هست و چه وظیفه ای داره به نظر من اینکه بخوام بهتون بگم وظیفه لنت ترمز تبدیل انرژی حرکتی به انرژی گرمایی هست اونم با استفاده از اصطکاک یا بخوام از سابقه لنت بگم براتون کاملا مطالب کلیشه ای هستن که شما راحت تو اینترنت میتونید پیدا کنید.

البته در آخر مقاله بهترین و ارزان ترین برندهای لنت ترمز خودروهای چینی کمی هم در این زمینه براتون توضیح میدم اما فعلا بریم سر اصل مطلب یعنی بهترین برندهای لنت ترمز برای خودروای چینی.

پس با ما همراه باشید.

لنت-ترمز-خودرو-چینی

انواع لنت خودرو

هنگامی که در بازار برای خرید بهترین و ارزان ترین برندهای لنت ترمز خودروهای چینی مراجعه میکنید با برندهای مختلف خارجی و ایرانی به قیمت های متنوع مواجه خواهید شد مثل:

  • تکستار (Textar)
  • الیگ (Elig)
  • گلد (Gold)
  • والئو (Valeo)
  • کویین (Queen)
  • بوش (Bosh)
  • پارس (Pars)
  • آسیمکو (Asimco)
  • آیسین (Aisin)
  • ماندو (Mando)
  • های کیو (HI-Q)
  • و ….

عموما فروشنده ها سعی می کنند تا شما را نسبت به خرید ان برندی که خود در مغازه دارد توجیه کنند و از انجا که ترمز یک بخش مهم در خودرو هست عموا شما قانع ب خرید گران‌ترین برند خواهد شد.

اما من در این بخش میخوام دوتا بهترین و ارزان ترین برندهای لنت ترمز خودروهای چینی، لنت ترمز بسیار باکیفیت و ایرانی بهتون معرفی کنم که در واقع بهترین لنت ترمز برای خودروهای چینی هستند و بایک قیمت منطقی می توانید آنها را خریداری کنید.

خب برای یادآوری باید بگم که به طور میانگین لنت ترمز های جلو باید هر 20 تا 30 هزار کیلومتر و لنت های عقب هر 70 تا 100 هزار کیلومتر به صورت میانگین تعویض بشن. اگه آمار دقیق زمان تعویض لنت ترمز رو ندارید نباید منتظر بنشینید تا لنت ها به صدا بیفتن و دیسک چرخ ها رو خراب کنند بعد تازه بخواهید اونا رو تعویض کنید. چون اون موقع 4 یا 5 برابر بیشتر باید هزینه کنید تا دیسک چرخ یا دیسک ترمز و لنت ها رو با هم تعویض کنید.و حالا معرفی میکنم بهترین لنت ترمز خودرهای چینی. اما برای اینکه بدونید علام خرابی لنت چی هست حتما تا انتهای این بحث ما همرا باشید.

دو مدل لنت ترمز بسیار باکیفیت و ارزان برای خودروهای چینی

1- برند جنیوس

لنت ترمز

به جرات میتونم بگم تقریبا بهترین لنت ترمز حال حاضر بازار ایران این لنتی هست که تو بسته های زرد رنگ بسته بندی میشه و اون هم کاملا در ایران خودمون ساخته میشه. جنیوس حتی به کشورهای همسایه هم صادر میشه.واقعا متریال بکار رفته در این لنت ها عالی هست. و همیشه فروش های عالی داشته.فروش این لنت ها به صورت ضمانتی تا 30 روز ارائه میشه.

2- برند کوئین

این برند با جعبه رنگ آبی مایل به بنفش یکی از لنت های واقعا با کیفیت برای خودروهای چینی هست.امتحان پس داده و واقعا عالی.خودرو چینی تمام مراحل ساخت این لنت ترمز با کیفیت تو خود ایران انجام میشه و با اینکه تقریبا لنت ترمز گرونی محسوب میشه فروش اون نسبت به لنت های چینی تقریبا بهتره.این شرکت به صورت تخصصی سازنده دیسک چرخ و لنت های ترمز هست که خودروهای ایرانی رو هم شامل میشه و هم به گفته

متأسفانه بسیاری از شرکت های ایرانی که کالاهای خوبی هم تولید می‌کنند به خاطر اینکه اسم اجناس ایرانی به شدت بین مردم ایران بد جا افتاده از ترس اینکه اجناسشون فروش داشته باشن اسم های انگلیسی برای محصولاتشون انتخاب کنند.اما ما همیشه اعتقاد داریم اگه تولید کننده واقعا کالای با کیفیتی تولید کنه مردم اصلا براشون مهم نیست این جنس ایرانی باشه یا خارجی ای کاش شرکت های خودرو سازی به این مسائل هم توجهی می‌کردند.

 

 

لنت-ترمز-خودرو-چینی

 

 

notify  خرید لنت ترمز از چین یدک :

 

کار لنت ترمز چیه

لنت ترمز جزئی از سامانه ترمز خودرو است که در همه خودروها به صورت مصرفی استفاده می شود و از دو قطعه کفشک لنت و لقمه لنت تشکیل شده است . هنگامی‌که شما پدال ترمز را برای توقف فشار می‌دهید، لقمه لنت به روتر ترمز چسبیده و خودرو را متوقف می‌سازد. یک لنت ترمز خوب باید در مقابل گرما و سائیدگی مقاوم باشد و به کاسه ترمز ضربه وارد نکند.

لنت ترمز از صفحات فولادی با مواد اصطکاک ایجاد کننده متصل به سطحی که روتور ترمز دیسکی قرار دارد تشکیل شده است. هنگامی که به پدال ترمز فشار می دهید، کفشک لنت ها را روی دیسک فشار وارد میکنند و اصطکاک ایجاد می کند که خودرو را کند کرده و متوقف می کند. لنت های ترمز در مواد مختلفی از جمله نیمه فلزی، سرامیکی و ارگانیک تولید می شوند و نوع مواد مورد استفاده به خودرو و الزامات عملکرد آن بستگی دارد. به طور کلی، لنت های ترمز نیمه فلزی بهترین عملکرد و طولانی ترین سایش را ارائه می دهند، در حالی که لنت های سرامیکی و ارگانیک در روتورها بی صداتر و راحت تر هستند.

 

چه زمانی باید لنت ترمز خودرو را تعویض کنیم؟ 

در کل وظیفه یک راننده خوب این است که سرویس قطعات خودرو را به صورت دوره ای و متناسب با زمان و مسافت طی شده خودرو بررسی کند و از تعمیر یا تعویض آن‌ها غافل نشود. اما گاهی اوقات به دلیل مشغله‌های فکری این موضوع به فراموشی سپرده می‌شود. که لازم است یک چک لیست داشته باشید تا بتوانید خودرو را همیشه سرپا نگه دارید.

چک لیست نگهداری از خودرو و فعالیت های قبل از سفر(pdf)

علائم خرابی بهترین و ارزان ترین برندهای لنت ترمز خودروهای چینی

حالا بریم سراغ وضعیت لنت خودرو، در بهترین حالت این است که هر 20 هزار کیلومتر ترمز خودرو توسط مکانیک متخصص مورد بررسی قرار گیرد. همچنین اگر می‌خواهید ترمز خودرو کارایی بهتر و بیشتری داشته باشد، حداقل هر 50000 هزار کیلومتر اقدام به تعویض لنت خودرو نمایید.

همانطور که گفتیم لنت‌های ترمز باید به صورت دوره‌ای بررسی شوند تا از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری گردد. در صورتی که لنت تمام شود یا هر مشکل دیگری در سامانه ترمز به‌وجود آید، با نشانه‌های زیر نمایان می‌گردند.

  1. کاهش قدرت ترمز به‌خصوص زمانی که مجبور به ترمز سنگین می‌شوید، حس خواهید کرد. معمولا علت آن هر گونه فرسودگی در لنت ها است که موجب افت کیفیت و قدرت ترمز می‌گردد. در صورت مواجه با کاهش قدرت ترمز، این قضیه را جدی بگیرید
  2. روشن شدن چراغ هشدار ترمز که بیانگر مشکل در سامانه ترمز یا زمان تعویض لنت ها می باشد و باید هرچه سریعتر به آن رسیدگی شود و هرگونه سهل انگاری یا غفلت در آن می‌تواند، در عملکرد رانندگی شما در جاده یا شهر بسیار مؤثر باشد.
  3. کشیدگی خودرو به یک سمت در هنگام فشردن پدال ترمز، خودرو به یک سمت مانند چپ، راست، جلو یا عقب کشیده می‌شود. در چنین شرایطی ممکن است ترمز خودرو با مشکلات وجود داشته باشد. البته چنین مشکلی ممکن است به خاطر خرابی سیستم تعلیق و جلوبندی نیز باشد. در صورت بروز این شرایط، حتماً تایرهای خودرو را نیز بررسی کنید. زیرا اگر تایر خودرو ساییده باشد یا حتی بالانس نباشد، ممکن است این اتفاق رخ می‌دهد.
  4. ایجاد لرزش در خودرو یا در پدال می تواند یکی از عوامل خرابی لنت باشد البته وجود عیب در قطعات جلوبندی هم از جمله عومل لرزش خودرو است. اما این را هم بدانید که گذشت زمان و گرمای زیاد می‌تواند در طول عمر و کیفیت ترمز تاثیر مستقیمی داشته باشد. به‌خصوص برای خودروهایی که در بخش های گرمسیر کشور هستند بیشتر با این موضوع موجه خواهند شد و باعث ایجاد مشکلی دیگر در روترهای ترمز گردند.
  5. شنیدن شدن صدا از سامانه ترمز از موردی که زمان تعویض لنت‌ها را یاداوری می کند، شنیدن صدا از ترمز است. این مورد در عین حال که ساده است اما باید دقیق تشخیص داد این صدا‌ها چه در مواقعی که پدال ترمز را فشار داده و چه در حالت عادی شنیده می شود. از طرفی اگر لنت ترمز به طور کلی تمام شده باشد نیز با فشردن پدال ترمز نوعی صدای ساییدگی به گوش خواهد رسید. شنیدن این صدا به معنا تعویض لنت ترمز در اسرع وقت است. زیرا در چنین شرایطی رانندگی خطرناک بوده و جان سرنشینان آن در خطر است.
  6. چسبیدن لنت ترمز به دیسک ها در بعضی مواقع به دلیل استفاده از لنت‌های بی کیفیت و غیر استاندارد یا همچنین تعویض لنت ها توسط افراد غیر حرفه ای ممکن است که بدون آنکه پای خود را بر پدال ترمز فشار دهید، لنت ترمز به دیسک برخورد کند یا بچسبد و هم دیسک ترمز و هم لنت دچار اسیب می شود در چنین مواقع باید به سرعت عیب را شناسایی و برطرف نمود.
  1. سوت کشیدن یا خرخر کردن این صدا گاهی در ابتدای تعویض لنت به گوش میرسد که بیشتر صدای سوت است در صورتی که لنت کیفیت و اصلی باشد و درست نیز تعویض شده باشد بعد از گذشت کمتر از ده روز برطرف می شود و در صورت اینکه بر طرف نشد باید ان را مجدد تعویض کرد (به همین دلیل حتما لنت با گارانتی معتبر خریداری کنید). اما اگر مدت زیادی است که لنت ترمز خودر را تعویض نکرده اید و گاهی اوقات با فشردن پدال ترمز صدای سوت یا خرخر به گوش می‌رسد. این صداها به دلیل برخورد و ضربه به دیسک ترمز رخ می‌دهد و بیانگر زمان تعویض لنت است.
  2. چرب شدن سطح دیک یا لنت ترمز عضی مواقع زمانی که دارید خودرو خود را بازدید میکنی متوجه می شوید که دیسک یا لنت چرب شده که علت ان وجود برخی از مشکلات فنی در خودرو می‌تواند و موجب نشت روغن به سطح لنت ترمز شده و مشکلاتی را برای آن ایجاد کرده است.
  3. ترک یا شکستگی بر روی لنت اگر شما جزء کسانی هستید که از خودرو زیاد کار میکشید  در جاده یا ترافیک کار زیاد هستید  یا در سرعت‌های بالا از ترمز استفاده می‌کنید، پس باید مراقب شکسته شدن یا ترک خوردن لنت‌ها باشید. ترمز زدن‌های پی در پی هم در سرعت پایین  و هم  در سرعت بالا موجب فشار ناگهانی بر لنت ترمز در دمای بالا  و ایجاد شکستگی آنها می‌گردد. سعی کنید در این حالت دیسک، وغن و لنت ترمز را زودتر از موعد تعویض کنید

 

متاسفانه برخی افراد از لنت‌های بی کیفیت یا تقلبی و بدون گارانتی استفاده می‌کنند و سلامت خود و دیگر سزنشینان را به خطر می اندازند. به خاطر داشته باشید که اگر لنت‌های استفاده شده از کیفیت کافی و استاندارد برخوردار نباشند، سریعتر خراب شده و سطح آن‌ها شیشه ای یا صیقلی می‌گردد.

عواملی که طول عمر لنت ترمز تاثیرگذار است؟

طول عمر لنت ترمز به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

1. شرایط استفاده(نوع رانندگی افراد متناسب با جاده): شرایط استفاده از خودرو، مانند سرعت، تردد در شهر و بزرگراه‌ها، استفاده در مناطق کوهستانی و آب و هوا، می‌تواند تأثیر زیادی بر روی عمر لنت ترمز داشته باشد. برای مثال، تردد در شهر و توقف مکرر برای چراغ قرمز در مقایسه با تردد در بزرگراه‌ها با سرعت بالا، باعث سایش بیشتر لنت ترمز خواهد شد.

2. نوع لنت ترمز: همانطور که در پاسخ قبلی ذکر شد، نوع لنت ترمز نیز بر روی عمر آن تأثیر دارد. لنت‌های ساده در مقایسه با لنت‌های نیمه فلزی و فولادی، به سرعت‌تر سایش می‌کنند. همچنین لنت‌های کربن سرامیک و کربنی بیشترین عمر را دارند.

3. کیفیت لنت ترمز: کیفیت لنت ترمز نیز بر روی عمر آن تأثیر دارد. لنت‌های با کیفیت پایین معمولاً به سرعت‌تر سایش می‌کنند و نیاز به تعویض زودتر دارند.

4. شیوه رانندگی: شیوه رانندگی نیز بر روی عمر لنت ترمز تأثیر دارد. رانندگی با سرعت بالا، ترمز کردن ناگهانی و بیش از حد، بار زیاد بر خودرو و تردد در شرایط سخت، باعث سایش بیشتر لنت ترمز خواهد شد.

5. نوع ترمز: نوع ترمز نیز بر روی عمر لنت ترمز تأثیر دارد. استفاده از ترمزهای دیسکی معمولاً باعث کاهش سایش لنت ترمز می‌شود، در حالی که استفاده از ترمزهای دیسکی با کیفیت پایین می‌تواند به سایش بیشتر لنت ترمز منجر شود.

6. نوع زمانبندی تعویض: تعویض لنت ترمز در زمان مناسب، باعث افزایش عمر لنت ترمز می‌شود. برخی تولیدکنندگان خودرو توصیه می‌کنند که لنت ترمز هر 25,000 کیلومتر یا هر یک سال یکبار تعویض شود.

 

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مدیرسایت

سلام
تقریبا همه مشتری هایی که لنت ترمز جنیوس رو خریدن راضی هستن و تا حالا کسی رو نداشتیم که ناراضی بوده باشه.
نظرات شما باعث دلگرمی ما هست.
با احترام

مصطفی کرمی

مقاله جالبی بود. من لنت ترمز جنیوس رو پارسال برای لیفان ایکس 50 خریدم و تا حالا خیلی خوب کارکرده. اتفاقا الان هم سایتتون رو نگاه کردم پارسال هم از خودتون خرید کرده بودم. ممنون از راهنمایی و مشاورتون👌

رضا طوفان

من از هر کی پرسیدم.همین مارک جنیوس رو برای لیفان ایکس60 معرفی کردن.شما هم این مارک رو دارید؟ قیمتش چنده؟

مدیرسایت

سلام
بله این مارک رو داریم و جزو بهترین برندهای لنت ترمز خودرو های چینی هست. برای استعلام قیمت می تونید از طریق تماس تلفنی یا چت آنلاین که در پایین سمت چپ صفحات قرار داره اقدام کنید
با احترام

مبین محمدی

هردو برند ایرانی خوبه من از خودتون برای لیفان x50 گرفتم تا الان که خوب جواب داده.
امیدوارم تا آخرش لنت خوبی باشه و ابروی کالای ایرانی رو حفظ کنه😉

مدیرسایت

سلام
برند جنیوس یکی از پر فروش ترین لنت های ترمز هست و جواب خودش رو پس داده
تقریبا تمامی خریداران این قطعه راضی بودن
ممنون از اینکه نظرتون را به اشتراک گذاشتید😊
با احترام