راهنمای خرید لوازم یدکی

بهترین برندهای تسمه تایم خودروهای چینی

بهترین برندهای تسمه تایم خودروهای چینی

تسمه تایم برای اولین بار در سال 1962 در خودرو های کمپانی glas به‌صورت انبوه استفاده شد و پس از آن واکسهال و سایر شرکت ها از این تکنولوژی استفاده کردند اما باید بگوییم که آغاز کننده این مسیر شرکت پونتیاک بود که در سال 1960 بهترین برندهای تسمه تایم خودروهای چینی و خودروهای شش سیلندری خود را وارد بازار کرد که برای برقراری نظم در کارکرد موتور خود ناچار به استفاده از تسمه تایم شد.

این کمربند پیچ پیچی یکی از مهمترین ستون های کارکرد موتور خودرو هست که چندین قسمت موتوری خودرو رو به هم وصل میکنه تو این پست می خوایم یکی از سوالات مهم در خرید لوازم یدکی مصرفی که توسط خیلی ها پرسیده میشه رو جواب بدیم. اینکه فرق تسمه تایم با کیت تایم چیه؟

وقتی بفهمید اگه بر اثر استهلاک هرزگرد تسمه تایم که یه قطعه واقعاً ارزون قیمت خودرو محسوب میشه باعث پارگی تسمه و خرج چندین میلیونی به شما بشه، شاید خیلی راحت بتونید متوجه بشید که فرق تسمه تایم و کیت تایم چی هست.

در واقع کیت تایم شامل سه قطعه مهم و حیاتی میشه که همشون استهلاک دارن و نیاز به تعویض در زمان خاص.

تسمه تایم چیست

از اسم تایم یا تایمینگ که بعد از کلمه تسمه میاد کاملا مشخصه که کار این تسمه که ممکنه از جنس زنجیر فلزی باشه. تنظیم زمان برای کارکرد برخی از قطعات خودرو هست. این قطعات مهم میل لنگ یا میل بادامک همزمان با میل سوپاپ هستن یعنی باید همزمان با هم کار کنند تا تنظیم کارکرد موتور به هم نخوره. پارگی این تسمه میتونه خیلی برامون گرون تموم بشه و حتماً باید هر 60 هزار کیلومتر تعویض بشه.

کیت تایم چیست

بهترین برندهای تسمه تایم خودروهای چینی یکی از اجزا مهم کیت تایم هست با این تفاوت که در کیت تایم یک عدد هرزگرد همراه با بلبرینگ قرارداده میشه. نکته بسیار مهم این هست که عمر تقریبی این تسمه، بلبرینگ و هرزگردها تقریباً با هم تموم میشه و شما هیچ نشانه ای نمی‌تونید ببینید که مثلاً هرزگرد خودرو قبل از خراب شدن علائم هشدار دهنده ای داشته باشه. اصلاً ممکنه شما تسمه تایم رو سر موقع هم تعویض کنید اما همین هرزگرد خراب دوباره باعث پارگی تسمه جدید بشه.

دلائم پاره شدن تسمه تایم

بهترین برندهای تسمه تایم خودروهای چینی علاوه بر نکته مهم بالا در مورد پارگی تسمه تایم که میتونست به خاطر قطعه ارزون هرزگرد اون باشه، پاره شدن تسمه تایم همیشه بخاطر فرسودگی آن نیست بلکه گاهی بخاطر پاره شدن تسمه دینام و پمپ هیدرولیک و رفتن تسمه زیر تسمه تایم است.

بدترین اتفاقی که بعد از پاره شدن بهترین برندهای تسمه تایم خودروهای چینی میافته این هست که سوپاپ و پیستون با هم برخورد میکنن و این یعنی فاجعه. بعضی خودروها بعد از پارگی تسمه تایم فقط خاموش میشن و ضرر کمتری به خودرو وارد میشه. البته معمولاً زمان پارگی تسمه تایم یه صدای عجیبی از موتور میاد که میتونید حدس بزنید چه اتفاقی افتاده. در کل هر وقت دیدید ماشین یهو بدون دلیل در هنگام کار کردن خاموش شد شروع نکنید به استارت های پی در پی.

جنس تسمه های لاستیکی معمولاً از پلاستیک فشرده و نخ های مخصوص هست و باید مقاومت بسیار بالایی داشته باشه.

تسمه تایم یکی از مهم‌ترین قطعات در موتورهای خودروهاست که وظیفه هماهنگی حرکت اجزای مختلف موتور را برعهده دارد.

برای خرید لوازم یدکی اچ سی کراس کلیک کنید

بهترین برندهای تسمه تایم خودروهای چینی که تسمه‌های تایم با کیفیتی برای خودروهای چینی تولید می‌کنند، در ادامه بیان شده‌اند:

 

Dayco (دایکو): این برند یکی از معتبرترین تولیدکنندگان تسمه تایم در جهان است. تسمه‌های تایم Dayco با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و مواد با کیفیت تولید می‌شوند. این برند در بازار خودروهای چینی هم محصولات خوبی ارائه کرده است.

Gates (گیتس): برند Gates نیز یکی از پیشروهای تولید تسمه‌های تایم است. محصولات این برند به دلیل کیفیت بالا و دقت در تولید، در خودروهای چینی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

ContiTech (کنتی‌تک): این برند جزء تولیدکنندگان برجسته تسمه تایم در جهان به‌شمار می‌آید. محصولات کنتی‌تک با توجه به تحقیقات علمی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین، جزء انتخاب‌های مناسب برای خودروهای چینی هستند.

 

Mitsuboshi (میتسوبوشی): این برند نیز در تولید تسمه‌های تایم با کیفیت و قابلیت‌های برتر شناخته می‌شود. میتسوبوشی به‌عنوان یک تولیدکننده برجسته در صنعت خودرو، تسمه‌های تایم متناسب با نیازهای خودروهای چینی تولید می‌کند.

 

Bando (باندو): این برند نیز از تولیدکنندگان معتبر تسمه تایم است که محصولات با کیفیتی را برای بازار جهانی تولید می‌کند. تسمه‌های تایم باندو نیز در خودروهای چینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

SKF (اس‌کی‌اف): برند SKF یکی از معتبرترین تولیدکنندگان تسمه تایم و قطعات خودرو در جهان است. محصولات این برند با کیفیت بالا و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، در خودروهای چینی نیز به‌کار می‌روند.

 

INA (اینا): برند INA به‌عنوان یک تولیدکننده معتبر بهترین برندهای تسمه تایم خودروهای چینی و قطعات مرتبط با موتورها شناخته می‌شود. تسمه‌های تایم این برند نیز در بازار خودروهای چینی با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن توزیع می‌شوند.

 

Hutchinson (هاچینسون): برند Hutchinson نیز یکی از تولیدکنندگان معتبر تسمه تایم و قطعات خودرو است. محصولات این برند با رعایت استانداردهای کیفیت، در خودروهای چینی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

Bosch (بوش): برند Bosch به‌عنوان یکی از پیشروهای صنعت خودرو، در تولید تسمه‌های تایم با کیفیت برتر شناخته می‌شود. محصولات این برند نیز در خودروهای چینی به‌کار می‌روند.

Melling (ملینگ): برند Melling نیز از تولیدکنندگان معتبر تسمه تایم در بازار خودروهای جهانی است. محصولات این برند با توجه به نیازهای مختلف خودروها تولید می‌شوند و در خودروهای چینی نیز استفاده می‌شوند.

 

توصیه می‌شود قبل از تعویض تسمه تایم خودرو، به مشاوره تعمیرکاران متخصص مراجعه کنید تا تسمه مناسب و با کیفیت را برای خودرویتان انتخاب کنید.

همچنین، توجه به نحوه نصب و رعایت دستورالعمل‌های تولیدکننده نیز برای افزایش عمر مفید تسمه تایم بسیار مهم است.

انتخاب بهترین برندهای تسمه تایم خودروهای چینی مناسب برای خودروی چینی‌تان باید با توجه به نوع موتور، مدل خودرو، نیازهای عملکردی و توصیه‌های تولیدکننده انجام شود.

همچنین، رعایت تاریخچه تعویض تسمه تایم و برندهای معتبر به عنوان انتخاب‌های اولیه بهبود عمر مفید تسمه و عملکرد موتور را تضمین می‌کند.

 

notify  خرید تسمه تایم از چین یدک :

 

چه نوع خودروهای چینی، تسمه زنجیری دارند؟

خودروهای زیر به جای تسمه لاستیکی دارای تسمه از جنس زنجیر فلزی هستند که این نوع تسمه هم دقیقاً مثل تسمه های لاستیکی هست ولی از جنس فلز.

  • برلیانس 320
  • برلیانس 330
  • لیفان ایکس 60
  • لیفان 620

زنجیر تایم از همون اوایل ساخت خودرو استفاده می‌شد اما بعدها به خاطر ایجاد سر و صدا با نوع لاستیکی جایگزین شد و مزایا و معایب خودش رو داره.

 

چند وقته تسمه تایم ماشینت رو عوض نکردی؟ یا شاید بقیه تسمه ها رو عوض نکرده باشی؟

زمان‌بندی موتور خودرو

شباهت بهترین برندهای تسمه تایم خودروهای چینی و کیت تایم و ساعت در زمان‌بندی اونا هست که هر دو اونها باید بسیار دقیق و منظم کار کنند. چند تا از علائم خرابی تسمه تایم رو میتونید در زیر بخونید. در صورت پارگی تسمه تایم به هیچ عنوان نباید ماشین رو تکون بدید و هر چه سریع تر باید با یدک کش تماس بگیرید که ماشینتون رو جا به جا کنه.

  • صدای کلیک یا چیک چیک از موتور
  • خروج دود سیاه از اگزوز خودرو
  • مشکل در استارت زدن خوردو
  • ظاهر فرسوده و نخ نخ شده تسمه
  • کاهش قدرت خودرو

می‌بینید که خرابی این تسمه روی تمامی کارکردهای موتور تاثیر داره. پس حواستون رو خیلی جمع کنید.

انواع بهترین برندهای تسمه تایم خودروهای چینی

خیلی ها فکر میکنن استفاده از زنجیر تایم به جای بهترین برندهای تسمه تایم خودروهای چینی یه تکنولوژی جدیده در صورتیکه اولین خودرو ساخته شده به دست بشر هم از زنجیر تایم استفاده می‌کرد اما چی شد که بعد ها از تسمه های با جنس لاستیک و نخ استفاده شد؟! 

کیفیت ساخت تسمه ها به خصوص برای بهترین برندهای تسمه تایم خودروهای چینی بسیار مهمه و حتماً باید بهترین کیفیت رو انتخاب کنید، چون پارگی تسمه ها ضررهای سنگینی به مالک خودرو وارد میکنه. در چند مدل از خودروهای چینی با موتورهای 1800 محصولات لیفان و جیلی و تقریباً تمام مدل های خودرو برلیانس از زنجیر تایم به جای تسمه پلاستیکی استفاده شده. اما انواع تسمه های خودرو چی هستند؟

  • تسمه تایم

معروفترین تسمه خودرو که جزء قطعات مصرفی و بسیار مهم خودرو می باشد، تسمه تایم با عمر کارکرد حدوداً 60 هزار کیلومتر هست. وظیفه تسمه تایم انتقال حرکت چرخشی میل لنگ به میل سوپاپ خودرو هست. در بالا هم گفته شد که بهتره کل مجموعه کیت تایم به جای تسمه تایم عوض بشه. نکته مهم استفاده از تسمه تایم اینه که اگر مطمئن بودید تسمه تایم پاره شده به هیچ وجه نباید ماشین رو تکون بدید.

  • تسمه دینام

تسمه پروانه یا همون تسمه دینام قدرت موتور رو به چندین قطعه مهم دیگه منتقل میکنه و از کار افتادن هر کدوم از اون قطعات هم باعث از کار افتادن خودرو میشه. این تسمه در مسیر اویل پمپ، واتر پمپ، دینام، پمپ هیدرولیک و فن رادیاتور قرار داره. یعنی پارگی تسمه دینام هم عملاً کار کرد خودرو شما رو مختل می کنه. معروفترین و مهمترین وظیفه این تسمه تبدیل انرژی حرکتی به انرژی الکتریکی و انتقال برق از دینام به باتری خودرو هست. یعنی با پارگی این تسمه در واقع برق خودرو هم از کار میافته.

  • تسمه کولر

در بعضی از خودروها و به‌خصوص خودروهای چینی تسمه دیگری نیز وجود دارد که باید همراه دو تسمه دیگر تعویض گردد به نام تسمه کولر. لیفان X50  از جمله این خودروهاست که زمان تععویض باید هر سه تا تسمه عوض بشه.

در سال‌های گذشته برای هر کدوم از قطعات مهم مثل فن رادیاتور یا پمپ هیدرولیک تسمه های جداگانه در نظر گفته می‌شد اما در ماشین های جدید به جای چندین تسمه، بهترین برندهای تسمه تایم خودروهای چینی دینام رو در نظر گرفتن که همه اونا رو به هم وصل می کنه. به عمر کارکرد این تسمه ها دقت کنید و حتماً در زمان خودش تعویض تسمه ها رو با تسمه جدید انجام بدید. مخصوصاً تو این گرونی که مجبور می شید هزینه های سنگینی برای تعمیر خودروتون بدید.

در حال حاضر هم بهترین برندهای تسمه تایم خودروهای چینی در بازار موجود هست و هم برند های ایرانی، که جالبه بدونید تسمه های ایرانی در این زمینه پیشرفت خوبی داشته اند و محصولات خود را با گارانتی های معتبر وارد بازار کرده اند. در کل سعی کنید هم جنس با کیفیت و معتبر بخرید و هم از مکان قابل اعتماد قطعات یدکی را تهیه نمائید.

 

notify  خرید تسمه دینام از چین یدک :

 

4.9/5 - (8 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین روحی نژاد

از مواردی که گفتید کدوم یکی بهترین مارک تسمه تایم x33 هست.

جلیل وند

من کلا آدم حساسی هستم و روی ماشینم حساسم. دنبال بهترین مارک تسمه تایم ام وی ام ۳۱۵ هستم. لطفا راهنمایی کنید که چه مارکی بخرم

مدیرسایت

شک نکنید بهترین مارک دیسک و صفحه 315 هانگ ژی هست که مدل اصلی اون هم قیمت خیلی بالایی داره

محمد صادق دستور

من مارک دیاکو رو برای ماشینم خریدم. با سوال از جاهای مختلف به این نتیجه رسیدم که این مدل ، بهترین مارک تسمه تایم جک j5 هست.

مدیرسایت

بله مارک دیاکو واقعا مارک خوبی هست ولی شما هر تسمه تایمی هم که بخرید به هیچ عنوان ضمانتی ندارند و طریقه نصب و تنظیم تسمه هم خیلی مهمه

مدیرسایت

دقت کنید که مارک دیاکو خوبه ولی سعی کنید حتما کیت تایم کامل رو عوض کنید. و حتما حتما یادتون نره تسمه تایم رو فقط از نوع شرکتی خرید کنید.

کریمی زاده

به نظرم بهترین مارک تسمه تایم x33 ، دایکو هست. از خریدم راضی هستم و توصیه می کنم از این مارک استفاده بشه

نصیری

سلام
بهترین مارک تسمه تایم ام وی ام ۵۳۰ چی هست ؟
آیا تسمه تایم هایی که برای ام وی ام ۵۳۰ دارید گارانتی داره ؟

مدیرسایت

بهترين مارک تسمه تایم قطعا اصلی اورجینال شرکتی هست. توصیه من به شما اینه که حتما کین تایم کامل رو تعویض کنید نه فقط تسمه تایم