راهنمای خرید لوازم یدکی

بهترین و ارزان ترین برندهای شمع برای خودروهای چینی 2023

بهترین و ارزان ترین برندهای شمع برای خودروهای چینی

تو زبون انگلیسی بهش spark plug و به زبون خودمون همون شمع خودرو هست که همه ما میدونیم وظیفش ایجاد جرقه در زمان معین هست.   حتماً تو این مقاله همراه ما باش تا بهترین و ارزان ترین برندهای شمع برای خودروهای چینی  رو بهت معرفی کنم و در خرید شمع خودرو به شما کمک کنم.

تا حالا به فندک های گاز دقت کردید که یه جرقه کوچیک میزنن و باعث روشن شدن گاز میشن.وظیفه شمع خودرو یه چیزی مثل همونه ولی این جرقه ها باید دقیقاً در زمان مشخص در بلوک سیلندر ایجاد بشه تا موتور خودرو بتونه کار کنه. حالا بریم سراغ چند برند معروف برای خودرو های چینی :

انواع بهترین و ارزان ترین برندهای شمع برای خودروهای چینی

 

  • شمع NGK

ان جی کا از اون برندهای معروف و بسیار عالی بازار برای ماشین های چینی هست که کارکرد خیلی خوبی هم داره. اما یه نکته مهم در مورد اون تعداد فیک های بسیار زیاد این نوع شمع هست. این مدل از شمع ها مورد تایید هست اما به شرطی که مطمئن باشید کیفیت اصلی اون رو خریداری کردید. این شرکت ژاپنی بسیار معتبر هست و به صورت تخصصی ساخت شمع خودروهای احتراق داخلی رو انجام میده.

  • شمع TORCH

یکی از بهترین و ارزان ترین برندهای شمع برای خودروهای چینی شمع تورچ که سازنده اون هم از کشور چین هست. این شمع های چینی در محصولات فابریک بسیاری از خودروهای ايران خودرو و سایپا هم استفاده میشه. این برند هم از نظر کاری کیفیت قابل قبولی داره. این مدل از شمع ها حتی برای خودروهای کره ای مثل کیا و هیوندای هم تولید شده و در ايران هم مورد استفاده قرار می‌گیره.

  • شمع BOCSH

شرکت بوش آلمان یک اسم بسیار معتبر در ساخت لوازم خانگی و لوازم برقی صنعتی مثل دریل و اره های صنعتی هست. این شرکت ساخت شمع خودرو هم انجام میده. شمع های ساخته شده توسط این شرکت بسیار با کیفیت هستن اما این برند هم با زیاد بودن تعداد محصولات فیک و بی کیفیت در بازار مواجه شده و پیدا کردن شمع های بوش اصلی واقعاً سخته. کیفیت نمونه های اصلی فوق‌العاده است و حتماً توصیه میشه برای خودرو چینی خودتون از این شمع ها استفاده کنید.

  • شمع CHERRYشمع خودرو

اگه چینی سوار باشی قطعاً اسم این شرکت بسیار معتبر در ساخت خودروهای چینی رو میشناسی. نمایندگی معتبر و مورد تایید شرکت چری در ايران مدیران خودرو هست. این شرکت هم در زمینه ساخت شمع به خصوص برای خودروهای چینی فعالیت داره. البته فکر نکنید شمع های چری فقط برای خود ماشین های این شرکت ساخته شدن. بلکه تقریباً برای تمام خودروهای چینی ساخته میشه. کیفیت این شمع قابل قبول هست و قیمت تقریباً مناسبی هم داره.

شمع های معرفی شده، 4 مدل از بهترین و ارزان ترین برندهای شمع برای خودروهای چینی بودن. مارک های زیاد دیگه ای مثل دنسو_اکیوم یا شمع های تولید ايران با نام نور در بازار وجود داره که نسبت به محصولات معرفی شده برای خودروهای چینی فروش کمتری دارن. در مقاله های بعد در مورد تشخیص شمع خودروهای تقلبی و بی کیفیت با شمع های اصلی رو بهتون میگم. یک نکته مهم در مورد شمع ها اینه که این قطعات جز لوازم برقی خودرو حساب میشن، معمولاً ضمانتی ندارند. پس سعی کنید حتماً از فروشگاه معتبری خرید کنید که بتونه حداقل 24 تا 48 ساعت رو بهتون گارانتی بده.

علائم خرابی بهترین و ارزان ترین برندهای شمع برای خودروهای چینی رو میدونی؟

شمع ها از قطعات مصرفی و حساس خودرو هستند که خرابی اونها بلافاصله خودش رو نشون میده. حتماً باید بعد از حدود 40 تا 60 هزار کیلومتر شمع ها رو تعویض کنید. چون با علائم خرابی شمع خودرو مواجه می شید که در زیر به اونها اشاره شدهشمع خودرو چینی- چین یدک

  • بد کار کردن موتور خودرو همراه با لرزش
  • شتاب گیری سخت یا ضعیف خودرو
  • افزایش غیر طبیعی مصرف سوخت خودرو
  • خودرو به سختی روشن می‌شود
  • چراغ چک خودرو روشن می‌شود

راستی خرابی بهترین و ارزان ترین برندهای شمع برای خودروهای چینی علاوه بر اینکه میتونه باعث خاموشی کامل خودرو و نگه داشتن شما در جاده بشه میتونه باعث سوختن وایر شمع ها و حتی کوئل و سیم کشی خودرو بشه. که فوق‌العاده خرج بالایی برای شما به همراه داره تازه اگر یه متخصص حرفه ای در زمینه برقکار خودرو چینی پیدا کنید.

 

روش تشخیص شمع با کیفیت از بی کيفيت

باید با خودمون صادق باشیم که بیش از 90 درصد قطعات یدکی بازار خودرو ایرانی و چینی و حتی بسیاری از ماشین های کره ای ساخت چین هستند.بهترین و ارزان ترین برندهای شمع برای خودروهای چینی امکان تشخیص را برای شما آسان میکند پس همین ابتدای مقاله بهتون بگم اصلا بحث اصلی و غیر اصلی بودن شمع خودرو اینجا مطرح نیست مثلا برند بسیار معتبر NGK ژاپنی هست و کیفیت بی نظیری داره اما تقریبا تمام شمع های با این برند موجود در بازار ایران از نوع چینی هستند اما این چینی بودن دلیل بر بی کیفیتی اون نیست بلکه شما باید از یک سری پارامترها تشخیص بدید که این شمع با کیفیت هست یا بدون کیفیت

  • بسته بندی شمع خودرو چینی بسته بندی یکی از عوامل مهم در انتخاب شمع خودرو هست که در بسیاری از محصولات برقی نقش بسیار مهمی به حساب میاد. یک شمع خوب حتما باید دارای بسته بندی استاندارد و با کیفیت باشه. هیچ وقت نباید کیفیت. شما حتی باید به رنگ و روی ظاهر مقوایی اون دقت کنید.ظاهر و متن های روی بسته باید کاملا خوانا و واضح باشه.معمولا بسته بندی استاندارد جوری طراحی میشه که دقیقا کیپ محصول باشه و دقیقا برای همون قطعه طراحی شده باشه

 

  • ظاهر رزوه های چینی بکار رفته شمع خوردو کار اصلی تشخیص شمع با کیفیت و بدون کیفیت در واقع از اینجا شروع میشه. ظاهر منظم رزوه ها و چینی به کار رفته بسیار مهمه.رنگ سفید شفاف چینی بکار رفته باید کاملا به چشم بیاد.و رزوه ها که برای چرخاندن شمع در محل مورد نظر طراحی شدن باید با فاصله کاملا منظم کنار هم قرار داده شده باشند.اگر یک مقدار هم حرفه ای باشید میتونید تشخیص بدید که آبکاری فلز ساخته شده برای این شمع خودرو با کیفیت هست یا بی کیفیت. که اون هم تاثیر زیادی در تشخیص نوع کار کرد شمع داره.

 

  • سوزن شمع خودرو خیلی خلاصه باید بدونید که وقتی میگن سوزن شمع دقیقا باید نوک تیز و سوزنی مانند داشته باشه بعضی شمع های خودرو بی کیفیت هستند که هاله ای دور سوزنشون قرار داره که این نشانه واضحی از شمع های بی‌کیفیت هست. مهمترین راه تشخیص، این مورد بسیار مهمه پس حتما دقت بیشتری داشته باشید که شمع های بی کیفیت سوزن یک مقدار پهن تر دارند ولی استانداردها نوک تیز تر هستند.

 

  • قیمت مناسب همراه با کیفیت خوب از قدیم گفتن هیچ ارزونی بی حکمت نیست. ما منکر این نمیشیم که خیلی از یدکی فروشان حتی روی لوازم بسیار بی کیفیتشون قیمت های نجومی می‌گذارند اما یا یه سرچ ساده و چنتا تلفن میتونید حداقل و حداکثر قیمت مثلا فلان مدل شمع خودرو چینی موجود در بازار رو متوجه بشید.

 

  • البته به موارد بالا اعتبار فروشگاه مورد نظر و تخصص انها رو هم اضافه کنید.که بعد از فروش هر جنسی که در فروشگاه دارند حتما در دسترس بوده و پاسخگو باشند نه اینکه فقط به فکر فروش به غیر از موارد گفته شده

به نظر شما چه راه هایی میتونه در تشخیص شمع خودرو با کیفیت و بی کیفیت تاثیری داشته باشه.؟ آیا برای شما پیش اومده که به خاطر خرابی شمع خودرو ماشینت خاموش بشه و دیگه روشن نشه؟

دانستن بهترین و ارزان ترین برندهای شمع برای خودروهای چینی چه کمکی به شما میکند؟

 دقت کنید، شمع خودرو که چند گرم بیشتر وزن نداره چقدر در کار کرد استاندارد موتور خودرو تاثیر داره.

بیشتر بخوانید: چک لیست خودرو قبل از سفر (ویدئو+PDF)

نکته مهم بهترین و ارزان ترین برندهای شمع برای خودروهای چینی

*همیشه بهتره شمع ها رو همراه با وایر شمع تعویض کنید که خیالتون راحت بشه.توجه داشته باشید که این قطعه مستقیما وارد بلوک سیلندر میشه و باعث کارکرد روتین موتور خودرو میشه.فکر میکنم دلایل کافی رو برای اینکه متوجه شده باشید چقدر تشخیص شمع خودرو اصلی از تقلبی مهمه بهتون گفته باشم.

*از همه مهمتر در مقاله بهترین و ارزان ترین برندهای شمع برای خودروهای چینی اینو بدونید که شمع خودرو ها تقریبا در هیچ کدوم از فروشگاه های لوازم یدکی ضمانتی ندارند. و شما فقط میتونید روی اعتبار فروشگاه یا وب سایت مورد نظر اکتفا کنید.با این توضیح بهتون پیشنهاد میکنم حتما این مقاله رو تا انتها بخونید و برای هر کی که ماشین داره( مخصوصا ماشین های چینی) و ارسال کنید.

 

بهترین و ارزان ترین برندهای شمع برای خودروهای چینی ادامه دارد…

4.2/5 - (5 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد رضایی

عرض سلام
شمع چری برای x33s گرفتم خوب بود ، البته الان که پیام میدم ۱۰ ماه از کارکردش گذشته و همچنان عملکرد خوبی داره .
با تشکر از ارسال بموقع و قیمت خوبتون

مدیرسایت

سلام جناب رضایی
از اینکه تونستیم باعث رضایت شما بشیم خوشحالیم. شمع چری یکی از برندهای خوب شمع خودروهای چینی هست و جواب خودش رو پس داده.
با تشکر