لوازم یدکی خودرو

همه چیز در مورد خودرو برلیانس در ایران

برلیانس H330

خودرو برلیانس یکی از برندهای خودروسازی چینی است که در ایران توسط شرکتهای سایپا و پارس خودرو مونتاژ و عرضه میشود. این برند با همکاری شرکتهای معتبری مانند بیامو، میتسوبیشی و تویوتا توانسته است خودروهایی با کیفیت مناسب و قیمت مقرون به صرفه در کلاسهای مختلف ارائه دهد. برلیانس در ایران محصولاتی از سریهای H200، H300، C3 و V5 را به بازار عرضه کرده است که هر کدام ویژگیهای خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع خودروهای برلیانس که در ایران مونتاژ میشوند بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آنها را بررسی کنیم.

برلیانس V5: یک شاسی بلند چینی با طراحی زیبا و شباهت به بی ام و..

خیلی ها فکر می کنند اولین خودرو برلیانس که وارد بازار ایران شد برلیانس های سری 200 بودند اما اینطور نیست.

برلیانس V5 اولین محصول برلیانس بود که در سال ۱۳۹۳ به بازار ایران وارد شد. این خودرو یک شاسیبلند چینی است که طراحی ظاهری زیبا و شباهت به مدلهای بیامو را دارد. برلیانس V5 از پیشرانههای تحت لیسانس میتسوبیشی با حجم ۱۶۰۰ سیسی و قدرت ۱۰۹ اسب بخار استفاده می کند. این خودرو دارای گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته و دیفرانسیل جلو است. برلیانس V5 میتواند در ۱۲.۹ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و سرعت نهایی آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۶.۹ لیتر در صد کیلومتر است.

برلیانس V5 دارای امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی است. این خودرو مجهز به ایربگ راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل، سانروف، سنسور دنده عقب، دکمه استارت، آینه جانبی برقی و چراغ مهشکن جلو و عقب است. فضای داخلی این خودرو نیز راحت و جادار است و صندلیهای آن قابلیت تنظیم ارتفاع و شیب را دارند. صندوق عقب این خودرو نیز با حجم ۳۷۰ لیتر فضای کافی را برای بارگذاری اشیاء فراهم میکند.

برلیانس V5 یکی از گزینه های مناسب برای خریدارانی است که به دنبال یک شاسیبلند چینی با کیفیت بالا و قیمت پایین هستند. این خودرو در بازار ایران مورد استقبال خوبی قرار گرفته است و از رقبایی مانند تیگو ۵، لیفان X۶۰ و جک S۵ جلو زده است.

تامین لوازم یدکی خودرو برلیانس V5 در ایران:

این خودرو با تیراژ بالا وارد بازار نشد و خیلی زود مونتاژ آن متوقف شد. علیرغم کیفیت بسیار خوب این خودرو متاسفانه به دلیل تحریم و مشکلات موجود شرکت پارس خودرو نتوانست خدمات پس از فروش خوبی را برای این خودرو ارائه دهد اما اکثر قطعات مصرفی این خودرو توسط وارد کننده های قطعات یدکی ماشین های چينی وارد شده در بازار ایران موجود است. اما از لحاظ تامین بودن قطعات یدکی این خودرو نسبت به لیفان ایکس 60 و جک S5 امتیاز پایین تری دارد.

چین یدک به عنوان عرضه کننده انواع لوازم یدکی برلیانس در ایران می باشد که تمام قطعات مورد نیاز شما را در هر کجای ایران باشید به دست شما می رساند.

برلیانس H300: یک سدان چینی با کیفیت مناسب و شباهت به بی ام و

برلیانس H300 ( که شامل دو نوع برلیانس H330 و برلیانس H320 میشود) یک خودرو سدان چینی است که در سال ۱۳۹۴ به بازار ایران وارد شد. این خودرو نیز مانند برلیانس V5 طراحی ظاهری زیبا و شباهت به مدلهای بیامو را دارد. برلیانس H300 از پیشرانههای تحت لیسانس میتسوبیشی با حجم ۱۶۰۰ سیسی و قدرت ۱۱۹ اسب بخار استفاده میکند. این خودرو دارای گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته و دیفرانسیل جلو است. برلیانس H300 میتواند در ۱۱.۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و سرعت نهایی آن ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۲ لیتر در صد کیلومتر است.

برلیانس H300 نیز دارای امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی است. این خودرو مجهز به ایربگ راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل، سانروف، سنسور دنده عقب، دکمه استارت، آینه جانبی برقی و چراغ مهشکن جلو و عقب است. فضای داخلی این خودرو نیز راحت و جادار است و صندلیهای آن قابلیت تنظیم ارتفاع و شیب را دارند.

برای خرید لوازم یدکی برلیانس H320 و لوازم یدکی برلیانس H330 میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تفاوت برلیانس H330 و برلیانس H320 چیست؟

تنها فرق برلیانس H330 و H320 این است که برلیانس 330 دارای صندوق میباشد و برلیانس 320 به صورت هاچ بک تولید شده و نمای اسپورت تری دارد. به غیر این تفاوت های بسیار جزئی در قسمت سپر جلو و جلو پنجره این دو خودرو هم دیده میشود.

برلیانس h320

 

برلیانس H330

خرید لوازم یدکی خودرو برلیانس H330 و H320 در ایران:

اگر بخواهیم منطقی قضاوت کنیم باید گفت که این دو محصول شرکت برلیانس هم نسبت به رقبای خود واقعا کیفیت خوبی دارند. و از لحاظ تامین بودن قطعات یدکی هر دو خودرو هم کمبود زیادی در بازار احساس نمیشود چون تقریبا تمامی قطعات مصرفی و غیر مصرفی این دو خودرو توسط وارد کنندگان در بازار موجود است اما لوازم یدکی هر دو خودرو گفته شده نسبت به رقبای چينی دیگر خود کمی گران قیمت تر هستند مخصوصا در قسمت لوازم یدکی بدنه خودرو.

برلیانس سری 200: هاچبک چینی با کیفیت مناسب

برلیانس H220 و H230 که با نام برلیانس های سری 200 شناخته می‌شوند. در دو مدل هاچ بک با نام برلیانس H220 و صندوق دار با نام H230 در سال ۱۳۹۵ به بازار ایران وارد شدند. برلیانس های سری 220 و 230 از پیشرانه‌های تحت لیسانس میتسوبیشی با حجم ۱۵۰۰ سی‌سی و قدرت ۱۰۲ اسب بخار استفاده می‌کند. این خودرو دارای گیربکس دنده‌ای ۵ سرعته و نیمه اتوماتیک ۶ سرعته AMT است. این خودرو می‌تواند در ۱۲.۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و سرعت نهایی آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو بسیار مناسب و ۶.۴ لیتر در 100 کیلومتر است.

برلیانس سری 200 دارای امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی است. این خودروها که تفاوت بسیار جزئی ( فقط در قسمت صندوق عقب) دارند مجهز به ایربگ های راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل، سانروف، سنسور دنده عقب، دکمه استارت، آینه جانبی برقی و چراغ مه‌شکن جلو و عقب است. فضای داخلی این خودرو نیز راحت و جادار است و صندلی‌های آن قابلیت تنظیم ارتفاع و شیب را دارند. صندوق عقب برلیانس 230 نیز با حجم ۳۲۰ لیتر فضای کافی را برای بارگذاری اشیاء فراهم می‌کند.

برلیانس 220 یکی از گزینه‌های مناسب برای خریدارانی است که به دنبال یک هاچ‌بک چینی با کیفیت بالا و قیمت پایین هستند. این خودرو در بازار ایران مورد استقبال خوبی قرار گرفته است و از رقبایی مانند تیبا هاچ‌بک، ام وی ام ۳۱۵ و سایر خودروهای چینی جلو زده است.

برلیانس H220

 

برلیانس h230

لوازم یدکی خودرو برلیانس h230 و h220 در ایران:

برلیانس های 230 و 220 هم در ایران از لحاظ تامین بودن لوازم یدکی خودرو مشکل چندانی ندارند و اکثر قطعات آن در بازار موجود است همچنین از لحاظ موتوری هر دو خودرو در نوع 220 و 230 کاملا مشترک هستند اما نقطه ضعف آنها قیمت بسیار بالای قطعات یدکی بدنه این خودرو در بازار میباشد. مخصوصا سپر جلو و جلو پنجره برلیانس H230 و H220 که همیشه جزء گران قیمت ترین سپرهای خودروهای چينی بوده و با بسیاری از لوازم یدکی محصولات کره ای و ژاپنی از لحاط قیمت برابری می‌کند

برای خرید لوازم یدکی برلیانس H220 و لوازم یدکی برلیانس H230 میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دلیل شباهت زیاد محصولات برلیانس به خودروهای BMW چه بود؟

مهمترین دلیل این است که برلیانس مدت های زیادی در کشور چین خودروهای این شرکت آلمانی را مونتاژ می‌کرد و به فروش می‌رساند. همچین برای تولید محصولات خود از طراحان این شرکت هم کمک گرفته.در کل محصولات برلیانس ظریف و پر شتاب هستند و در ایران هم طرفداران خاص خود را دارند.

عشق و تحریم: داستان غمانگیز جدایی برلیانس و پارس خودرو

این داستان را شاید همه بشناسید. داستان عشقی که با شور و شوق شروع شد و با تلخی و درد تمام شد. داستانی که در آن دو قلب چینی و ایرانی به هم متصل شدند و با هم خودروهایی با کیفیت و قیمت مناسب تولید کردند. داستانی که در آن دشمنان عشق، تحریمهای آمریکا، بازیهای سیاسی و رقابتهای بازار، جدایی آنها را تسریع کردند.با اینکه شرکت های جک و چری به همکاری های خود با ایران با وجود تحریم های شدید ادامه دادند ولی بسیاری از شرکت های ژاپنی، فرانسوی و چينی دیگر با ایران در زمینه خودرو سازی قطع همکاری کردند. که برلیانس هم یکی از شرکت هایی بود که با افزایش تحریم همکاری اش را با شرکت های ایرانی قطع کرد. و میدان را برای رقیب های خود خالی کرد.

قصه از کجا شروع شد؟!

همه چیز از سال ۱۳۹۳ شروع شد. زمانی که برلیانس، یکی از برندهای خودروسازی چینی، به دنبال یک شریک برای ورود به بازار ایران بود. برلیانس، که با همکاری با شرکتهای معتبری مانند بیامو، میتسوبیشی و تویوتا، خودروهایی با کیفیت مناسب و قیمت مقرون به صرفه در کلاسهای مختلف ارائه میداد، میخواست تا بازاری را که پر از تقاضا و کم از رقیب بود، تصاحب کند. اما برای این کار، نیاز به یک شرکت مونتاژ کننده داخلی داشت. یک شرکتی که بتواند با تجربه و تخصص خود، خودروهای برلیانس را با کیفیت بالا و هزینه پایین در ایران تولید کند. یک شرکتی که بتواند با شبکه گسترده فروش و خدمات خود، خودروهای برلیانس را به مشتریان ایرانی عرضه کند.شرکتی که بتواند با اعتماد و احترام خود، با برلیانس همکاری موفقی را آغاز کند.کدام گزینه بهتر از قدیمی ترین مونتاز کننده ایران یعنی شرکت پارس خودرو بهتر بود؟ و این آغاز همکاری شرکت برلیانس با ایران بود.

پارس خودرو، یکی از شرکتهای قدیمی و معتبر خودروسازی ایران، که با تولید خودروهایی مانند پژو ۴۰۵، پژو پارس، پژو روآ و سمند، در بازار ایران جایگاه خوبی داشت. پارس خودرو، که با تجربه و تخصص خود، خودروهایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید میکرد، میخواست تا با ورود به بازار خودروهای چینی، محصولات جدید و متنوعتری را به مشتریان ایرانی ارائه دهد. اما برای این کار، نیاز به یک شرکت خودروسازی خارجی داشت. یک شرکتی که بتواند با کیفیت و قیمت خودروهای خود، رقابت با سایر برندهای چینی را برد.

یک شرکتی که بتواند با ارائه قطعات و خدمات پس از فروش خود، اعتماد مشتریان ایرانی را جلب کند. یک شرکتی که بتواند با همکاری و پشتیبانی خود، با پارس خودرو رابطه موثری را برقرار کند. این شرکت، هیچ کس دیگری نبود جز برلیانس.

در مقطعی از زمان آنقدر همکاری پارس خودرو و برلیانس عمیق شد که پارس خودرو یکی از محصولات شرکت چينی ( سری 200) را با فیس لیفت جدید به بازار ایران وارد کرد که منجر به فروش چند برابری این خودرو شد.

برلیانس، قطعات جدا شده خودروهای خود را به پارس خودرو فرستاد و پارس خودرو، خودروهای برلیانس را با کیفیت بالا و هزینه پایین در ایران مونتاژ کرد. و به تنها نماینده رسمی شرکت برلیانس تبدیل شد که انصافا از نظر کیفیت مونتاژ و خدمات پس از فروش توانست مشتریان خود را تا حد زیادی راضی نگه دارد. اولین محصول این همکاری، برلیانس V5 بود. یک شاسیبلند چینی با طراحی زیبا و شباهت به بیامو. این خودرو، با استقبال خوب مشتریان ایرانی روبرو شد و فروش خوبی را به دست آورد. سپس، برلیانس H300،.

قطعات یدکی اصلی برلیانس را از کجا تهیه کنم؟

بعد از توضیحات کامل در مورد خودرو برلیانس در ایران باید یادآوری کنیم که شما حتی اگر مرسدس بنز یا بهترین و گرانترین ماشین های دنیا را در کشور ایران خرید کنید. خودرو شما نیاز به نگهداری و تعویض به موقع لوازم مصرفی مانند روغن، فیلتر، شمع، وایر شمع،لنت ترمز،و…. دارد و گاهی هم خودرو شما به هر دلیلی ممکن است تصادف کند و باعث شکستگی و از بین رفتن قطعات یدکی بدنه خودرو شود. از آنجا که تمامی خودرو های برلیانس در حال حاضر از گارانتی و خدمات پس از فروش خارج شده اند مالک خودرو مجبور است قطعات مورد نیاز را از بازار آزاد یا نمایندگی های مجاز تهیه کند.

متاسفانه اکثر نمایندگی ها به مشتریان و مصرف کنندگان قیمت نجومی قطعات را پیشنهاد می‌کنند و به بهانه اصل بودن کالا مبالغ بسیار بالایی را از مشتریان دریافت می‌کنند. جالب اینجاست که بسیاری از نمایندگی ها علاوه بر اینکه قسمت چندین برابری قطعات یدکی را از مشتریان دریافت می‌کنند. آنها را مجبور می‌کنند که برای نصب و تعمیر قطعات خریده شده در همان نمایندگی ماشین را نگه دارند در غیر این صورت قطعه مورد نیاز را به مشتری نمی‌فروشند.

به این دلیل بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند قطعات لازم را خودشان از بازار آزاد تهیه کنند.

واقعیت این است که بسیاری از لوازم یدکی خودروهای چينی در شهرستان های کوچک و حتی خیلی از شهرهای بزرگ به سختی پیدا می‌شود. و علاوه بر مشکلات طرح ترافیک و زمان زیادی که مالک خودرو برلیانس برای پیدا کردن قطعه مورد نظر باید در نظر داشته باشد. در انتها ممکن است بدون پیدا کردن قطعه مورد نظر با دست خالی بازار لوازم یدکی را ترک کند یا اینکه مجبور شود قطعه مورد نظر را با قیمت چندین برابر گران‌تر از قیمت عرف بازار خرید کند.

بهترین راه خرید لوازم یدکی برلیانس می‌تواند خرید غیر حضوری باشد که آن هم مزایا و معایب خاص خود را دارد.

اینجا یکی از تخصصی ترین فروشگاه های اینترنتی لوازم یدکی خودرو های چينی را به شما معرفی می کنیم. احتمالا اگر خودرو چينی داشته باشید اسم چین یدک به آدرس chenyadak.ir به گوشتان خورده.

فروشگاهی که دارای 4 مجوز معتبر ( مجوز کسب و کار اینترنتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجوز ساماندهی رسانه های دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،دارای نماد اعتماد ( ای نماد) زیر نظر مستقیم پلیس فتا) میباشد که علاوه بر فروش مستقیم لوازم یدکی برلیانس به صورت مستقیم و با قیمت مناسب و کیفیت عالی سرشار از مقالات و ویدئوهای آموزشی است که قطعا قبل از خرید لوازم یدکی خودرو چينی می‌توانید از آنها استفاده کنید.

همچنین چین یدک در زمینه رسانه های مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام واتساپ، ایتا و سروش به صورت فعالیت مطالب آموزشی را به صورت کاملا رایگان در اختیار مخاطبین و مالکان خودرو چينی قرار می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها